Activiteiten archief

In de loop der jaren hebben we natuurlijk een keur aan activiteiten georganiseerd, alle met een goed doel in het achterhoofd. Dat waren veel “hands-on” activiteiten, waarbij we letterlijk de handen uit de mouwen staken om iets voor een ander te kunnen betekenen, maar soms ook om geld in te zamelen om het werk van een organisatie te ondersteunen of gewoon om iemand een hart onder de riem te steken.

• Het Groot Zoetermeers Dictee
    Al twee keer organiseerden we samen met de dames van Lionsclub Soetermare het Groot Zoetermeers Dictee waarbij de deelnemers konden strijden voor eeuwige roem door het zo foutloos mogelijk schrijven van een dictee dat werd voorgelezen door onze burgemeester.
  • Poffertjes bakken
    Voor de bewoners van de Morgenster bakten we de heerlijkste pofferjes.
  • Rolstoeldisco
    Voor mensen met een beperking organiseerden we een aantal jaren een gezellige disco met een live DJ, een maaltijd en hapjes en drankjes.
  • Nationale opschoondag
    Samen met de Leo’s van Centaurea Cyanus grepen we met onze vuilgrijpers het nodige zwerfvuil aan in Zoetermeer.
  • Het Prinses Maxima Centrum
    De actie van de Nederlandse Lions- en Leo-clubs voor het Prinses Máxima Centrum heeft maar liefst € 335.000,- opgebracht, bestemd voor het opknappen van de Ouder-kind-kamers van het centrum. Ook wij droegen met € 1000,- ons steentje bij om tot dit prachtige resultaat te komen.
  • Hart voor buurtzorg
    In het midden van alle hectiek van de corona pandemie staken we de hardwerkende medewerkers van de Zoetermeerse zorg instellingen een smakelijk hart onder de riem.
  • Speculaaspoppen
    Zomaar om te bedanken of extra aandacht aan te schenken konden Zoetermeerders iemand nomineren om rond Sinterklaas een speculaaspop te schenken. De poppen werden gebakken en gedoneerd door Bakkerij ‘t Stoepje en door onze leden, voorzien van een toepasselijk gedicht van stadsdichter Robbert Roos, bij de genomineerde thuis bezorgd.