Lions zijn er voor de Zoetermeerse gemeenschap

Lionsclub De Meerbloem is dertig jaar geleden ontstaan vanuit de Lionsclub Zoetermeer. Momenteel zijn er in Zoetermeer drie clubs actief: naast de Meerbloem zijn dat Lionsclub Zoetermeer en damesclub Soetermare.

Bij ons werken mensen uit Zoetermeerse gemeenschap op vriendschappelijke en vrijwillige basis samen om hulp te bieden daar waar dat nodig is. We doen dit primair voor de Zoetermeerse gemeenschap maar daarnaast via de overkoepelende organisatie Lionsclubs International ook vaak voor hulpverlening elders in de wereld.  Discussies over politiek, religie en etnische achtergrond zijn taboe, maar verder zijn wij binnen bepaalde spelregels autonoom.

‘De Meerbloem’ is een groep mannen met uiteenlopende achtergronden en leeftijden die twee keer per maand bij elkaar komen. Elke eerste en derde dinsdag van de maand ontmoeten wij elkaar in Hoeve Kromwijk. Tijdens het eten worden lopende zaken besproken zoals de voortgang van de activiteiten die op stapel staan en kwesties die de leden bezighouden.

Op de tweede dinsdag van de maand is er altijd een gast aanwezig. Dat kan een schrijver zijn die iets komt vertellen over zijn boek, een projectmanager die verhaalt over de ontwikkeling van Bleizo of de verpleegkundige die ons meeneemt in de ins en outs van de hospice in Zoetermeer. Verder trekken we er als Lions regelmatig op uit. Denk daarbij aan een stevige wandeling door het Bentwoud of een bezoek aan de brandweer.

Juist door deze activiteiten gecombineerd met de gezamenlijke acties en de gezellige clubavonden, is ‘De Meerbloem’ een echte vriendenclub. En dat zijn we al meer dan 30 jaar!