Over de Rally

Op zondag 12 september 2021 organiseert de Lionsclub De Meerbloem Zoetermeer haar eerste Lions Fun(d) Drive Kaartleesrally. De rally voert door de omgeving van Zoetermeer, over bekende en onbekende pittoreske weggetjes en door mooie gebieden. We laten u zien hoe geweldig divers onze regio is,

Op de dag zelf gaan we met zoveel mogelijk auto’s een dagje rijden aan de hand van topografische kaarten. Alle type auto’s zijn welkom. Dit kan zijn uw dagelijkse auto,  een cabrio of wellicht een oldtimer. Tijdens ónze rally is “snelheid” géén onderdeel van de dag; de gemiddelde snelheid is dusdanig dat ‘jakkeren’ en zo, absoluut niet aan de orde is. De uitdaging is de juiste route te kunnen vinden!

De start is bij restaurant Hoeve Kromwijk. Wij verzorgen voor u een lunch onderweg en de finish is weer in Zoetermeer bij de Hoeve Kromwijk alwaar wij de middag afsluiten met een borrel en de prijsuitreiking.

Wij worden ondersteund bij de organisatie door een professionele organisatie die jaarlijks verschillende autorally’s door het hele land organiseert. De volledige netto opbrengst, na aftrek van de kosten, is bedoeld voor het goede doel van de Stichting Leergeld (het Project Paardenmaatje).

Hoe gaat het in z’n werk?

In de ochtend tussen 09:00  en 09:30 uur meldt u zich bij de startlocatie (Restaurant Hoeve Kromwijk) om de spullen van de dag in ontvangst te nemen: het prachtig in kleur uitgevoerd routeboek en de rallynummerschilden voor op de auto (vergeet niet wat tieraps mee te nemen). Onder het genot van een kop koffie of thee kunt u alles nalezen. De organisatoren lopen rond om eventuele vragen te beantwoorden en bieden u de gelegenheid om een korte mini cursus kaartlezen te volgen.

De deelnemers kunnen kiezen uit twee klassen, te weten: de Toerklasse en de Lionsklasse. De Toerklasse is echt voor beginners: voor deelnemers die nooit met een hardcopy kaart op vakantie zijn geweest. De Lionsklasse is uitdagender en voor beginners die enige ervaring met een kaart hebben. Beide klassen zijn eenvoudig en hebben een verschillende moeilijkheidsgraad (zie verder de beschrijving van de kaartleessystemen op deze website).

De feestelijke start is om 10:30 uur. Bij de start is een fotograaf aanwezig die uw vertrek vastlegt. Het ochtendprogramma duurt zo’n twee-en-een-half uur. Onderweg passeert u controlepunten die zichtbaar worden via de Rallycheck-app op uw smartphone. Deze controles kunt u accepteren of niet.  Als u daarmee klaar bent, arriveert u op de lunchlocatie, waar u een lunchpakket ontvangt. Na de lunch vindt de herstart voor het middagdeel plaats (traject 2). Ook nu passeert u weer controlepunten. Uiteindelijk komt iedereen omstreeks 16:00 uur weer in Zoetermeer uit bij de startlocatie Restaurant Hoeve Kromwijk, die nu de finishlocatie is geworden.

Onder genot van een borrel en een hapje rekent de organisatie de uitslag uit en vindt omstreeks 17:00 uur de prijsuitreiking plaats en wordt bekend gemaakt wat de opbrengst is voor het goede doel.

De equipe die het beste de route heeft gereden is de winnaar.

Bij vragen over de Rally… neem contact met ons op via lionskaartleesrally@gmail.com.