Reglement

Reglement Lions Fun(d)Drive Kaartleesrally

Wanneer u het reglement en de kaartleessystemen doorneemt heeft u alvast een voorsprong op 12 september.

1. Deelnemers aan de Kaartleesrally zijn zelf verantwoordelijk voor de verzekering van de auto en hun goederen waarmee ze deelnemen aan de rally. Deelnemers zijn eveneens zelf verantwoordelijk voor een inzittendenverzekering en een persoonlijke WA-verzekering.
  2. De organisatie van de Kaartleesrally kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade aan de auto en/of eventuele persoonlijke bezittingen van de deelnemers en/of letselschade.
  3. Deelnemers dienen zich vanzelfsprekend te houden aan de ter plaatse geldende verkeersregels, waaronder de maximumsnelheden. Eventuele overtredingen zijn voor eigen risico.
  4. Het inschrijfgeld voorziet in een startbewijs met alle bijbehorende toebehoren aan de Lions Fun(d)Drive Kaartleesrally zoals een routeboek en de volgende consumpties: koffie en/of thee met een versnapering bij de start, een eenvoudig verzorgde lunch bij de pauzelocatie en twee consumptiebonnen en een borrelhap bij het eindpunt. Overige consumpties en een eventueel diner bij het eindpunt dienen persoonlijk afgerekend te worden.
  5. Bij annulering door de deelnemer zijn 50% annuleringskosten van toepassing. Het restant komt volledig ten goede van het goede doel.
  6. De Fun(d)Drive Kaartleesrally is een initiatief van de Lionsclub De Meerbloem Zoetermeer. De opbrengsten van de inschrijf- en sponsorgelden worden, na aftrek van de organisatiekosten, geschonken aan een door de Lionsclub De Meerbloem vooraf bepaald goed doel.
  7. De uitslag van de jury van Lionsclub De Meerbloem is bindend en daarover kan achteraf niet worden gecorrespondeerd.
  8. Voor beide rallyklassen zijn voor de top drie uitslag bekers ter beschikking. De Lionsklasse kent een wisselbokaal die eigendom blijft van de organisatie maar die aan de winnaar  van de klasse drie maanden ter beschikking wordt gesteld. Indien de wisselbokaal driemaal gewonnen wordt door dezelfde winnaar wordt deze permanent ter beschikking gesteld aan de winnaar.
  9. Telefoonnummers bij noodgevallen worden op de dag zelf bekend gesteld.
  10. Een uitgebreid reglement behoort tot de mogelijkheden en wordt aan u kenbaar gemaakt via het Routeboek.
  11. In alle gevallen waarin het reglement in het routeboek niet voorziet, beslist de organisatie van de Lions Fun(d)Drive Kaartleesrally. Deelnemers zijn gehouden te allen tijde de aanwijzingen van de organisatie op te volgen.